[CCF] Fwd: Assisted vs non-Assisted

Jukka Klemola jpklemola at gmail.com
Fri Apr 8 16:37:15 EDT 2016

> Kiinnostaisi vielä kuulla Jukalta ja LQ-Jarilta mietteet heidän
> argumenteista esitettyihin kysymyksiin, koska minä en ihan oikeasti
> ymmärtänyt näitä argumentteja (kaksi ekaa Jukalta, viimeinen Jarilta):
>
> - Miten "vahingossa" unassisted-luokkaan lokiin lähettäneiden tai muiden
> uusien hamssien ymmärrystä auttaisi se, että muilta poistetaan mahdollisuus
> osallistua unassisted-luokkaan? Varsinkin, kun CQWW:n oman tutkimuksen
> mukaan 50% haluaa säilyttää unassisted-luokan.

Mitä tarkoitat kirjoittamalla "vahingossa"?
Onko sinulla tietoa jostakusta joka olisi "vahingossa" tehnyt jotakin minkä
on ilmoittanut tehneensä vahingossa?

Jos on, kerrothan. Koko porukkaa kiinnostaa kaikki "sisäpiirin" "tieto".
Jos ei ole, tuollaiset viittaukset ovat sellaisia johon en reagoi. Mutta
sinun on nyt pakko.

Tällä kerralla esitit kysymyksen minulle suoraan julkisesti, joten joudun
vaatimaan sinulta selitystä moiselle.

> - Mistä on peräisin väite ja data, jonka mukaan suuri enemmistö
> nykykisaajista olisi saanut lupansa 1990-luvun puolivälin jälkeen?

Juuri tällä hetkellä parhaat kilpailijat ovat 1980 luvun lopun tuotoksia.
Ei mene montaa vuotta kun parhaat ovat 1990 luvun puolivälin jälkeen
lupansa saaneita.

Ne tämän hetken parhaat ovat kehittyneet viimeisen kymmenen vuoden aikana
huipulle.
1990 luvun loppupuolen amatöörit ovat tällä hetkellä kehityskäyrässään
nopeiten kehittyvässä vaiheessa.
He ovat siinä kilpailijoiden lajissa selkeästi enemmistönä.

> - Kun assisted-luokka on aikanaan luotu kaikkia niitä varten, jotka
> haluavat hyödyntää kisoissa vapaasti uutta teknologiaa, miksi sen takia
> pitäisi lakkauttaa muilta mahdollisuus osallistua unassisted-luokkaan, joka
> on perinteisempään workintaan mieltyneille?

Ei kai kukaan ole ilmoittanut että mitään lakkautetaan.
Minä toin esille itsestäänselvyyden, että asioista keskustellaan.

Taustalla on monta asiaa, joita on tuotu esille tälläkin palstalla.

Yksi näkökulma siihen meneillään olevaan keskusteluun, johon viittasin, on
että kilpailut kehittyvät ja suuntauksen valtavirta on pitää all band
osallistujille yllä yhtä kilpailuluokkaa.
Yksikään kilpailu ei ole vaihtanut päätöstään eivätkä edes harkitse.
Maailman suunta on selvä.

Valtavirrasta merkittävästi poiketen, CQ WW kilpailu tarjoaa osallistujille
Classic operointiluokan, joka on puhtaimmillaan sitä kilpailutapaa johon
minäkin 1980 luvun alussa tutustuin ja jonka kautta tähän harrasteeseen
olen aikanani keskittynyt..
Osallistuin Classic luokkaan viime vuoden fonella ja se oli todella mukava
kokemus.
Suosittelen muillekin moista kokemuta.

Vielä kertauksena jos joku ei havainnut viestin ydintä:
Ei tämän vuoden 2016 sääntöjä olla mitenkään muutettu eikä jäädytetty. Sen
verran lienee kaikille selvää.
2015 CW tuloksetkaan eivät vielä ole olleet lehdessä.

> 73
> Kim

73,
Jukka OH6LI