[CCF] Kokemuksia 1/2-tuuman syöttöjohdosta pyörivässä mastossa?

Juha Rantanen rantalaane at gmail.com
Sun May 10 04:50:59 EDT 2020

Moro,

Ihan hyvin voi olla 1/2" tai 7/8" kaapelia myös kääntyvällä osalla. Kunhan
liitoksia ei ole roikkumassa löysänä tai ihan lähellä vaan ovat kunnolla
kiinteissä rakenteissa kiinni. Tai kauempana mastosta, jolloin liitos ei
pääse nitkumaan edes takaisin. Ja vapaana roikkuva kaapeli pitää tietenkin
olla reilun mittainen, jotta kaapeli ei käännön ääriasennossa mene ruttuun.

OH5Z:llä on kaikki mastoista tulevat kaapelit "kurkkutorvea" yhtenä jöötinä
pitkälle maston ulkopuolelle jossa sitten on jatkot kopille meneviin
kaapeleihin.

T. Juha OH6XX

su 10. toukok. 2020 klo 9.59 Ville Lintervo <villelintervo at hotmail.com>