[OZ-CONTEST] sac cw 2003

Peter Vestergaard jpvest at mail.tele.dk
Wed Sep 24 09:46:19 EDT 2003

Hej alle.
Forsøgte at deltage fra min strand- QTH, ca. 50m fra Østersøens vilde vover.
Brugte en T2FD og max 50W.
Hørte på 10m kun Beaconen i Kiel + en meget svag DL?
På 15m hørte jeg, ved contest start OZ1AA kalde CQ forgæves i adskillige
minutter, of anede langsomt uråd dårlige forhold.
20n lød ikke for godt, mest skandinaver.
40m var båndet hvor alle, der var i samme båd som jeg, mødtes.
80m blev ikke forsøgt i testen, men forinden havde jeg en QSO med SM/OZ8W,
som kunne høre mine 5W.

Søndag morgen blev jeg bedt om at stoppe, da mit signal på det nærmeste var
ulæseligt?
Sandsynligvis HF nedslag.

Antal QSO'er?
Tja, med 3 stk, tror jeg ikke det har været ringere, end da jeg for mange år
siden deltog i en 2m test med et lignende antal.
Begrejstringen var dengang tårnhøj, nu er den til at overse.

Lyttede til OZ1AA på 20/ 40m, hvilken fornøjelse at lægge øre til en
topoperatør.

73 Peter OZ5WQ