[OZ-CONTEST] CQWW 160M OZ1DD

Jens Rohme Jive4life at hotmail.com
Mon Nov 8 15:38:23 EST 2004

                   CQ Worldwide DX Contest, SSB

Call: OZ1DD
Operator(s): OZ1DD
Station: OZ1DD

Class: SOSB/160 HP
QTH: Dallerup

  160: 1259    14       71
   80:
   40:
   20:
   15:
   10:
------------------------------
Total: 1259    14       71  Total Score = 121,720

Club:

Comments:
Det var første gang jeg prøvede CQWW single band 160m og ingen tvivl om at
det kunne jeg godt finde på igen. Forholdende var ok og stationer var der
nok af. Til alt held nåede jeg at få min midlertidige tilladelse til at køre
1kw over 1850 MHz, men det holdt hårdt - den lå først i postkassen fredag
formiddag sammen med tilladelsen til at køre 7.1-7.2 MHz...ja I læste
rigtigt og det skal da udnyttes til fulde i de næste store internationale
contester 2005!!

Highlights - At blive kaldt af FY5KE og dagen efter køre HC8L med 59

Lowlights - Tabe VK6HD i QRM fra en OT4 station!

Forbedringer - Jeg har behov for en højvinklet lytteantenne da det voldte
mig store kvaler at modtage stationer indenfor 5-800 km. Falder tilladelsen
om opsættelse af endnu en mast i hak, vil sommerens projekt være at bygge en
4sqr til 160m.

Setup OZ1DD
Station:                ICOM 756 ProII
AMP:                  Homemade 1kw
Ant transmit:        Shunt fed tower
Ant rec.:               4 x 275m beverages nw/ne/se/sw

Vy de OZ1DD