[OZ-CONTEST] SAC-CW - hold da helt k... hvor var det sjovt!

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Wed Sep 22 12:48:34 PDT 2010

  Hej Alle su' sammen!

Sjovt at læse om 5Q2T's "CW-mongoli" (o;
Træning, Jørgen - træning. Og atter Træning (Übung macht denn Meister!)
For et år siden lå jeg selv og rodede rundt nede omkring 20 WPM når det
var bedst (o:
Nu kører man en SAC CW med 26 til 28 WPM og synes det er et afslappende
tempo ....

Nå! Back to business ....
Jeg havde den luxus at låne en K3'er af Flemming OZ4P (Tak Flemming  -
SUPER RIG!),
og havde mit eget SB-1000 (700 watt) og så fra klubben (OZ7AMG) med en 4
element
Mosley til 10, 12, 15 17 og 20 meter beam - med en 40 meter dipol som
extension på denne.

Starten var ikke lige helt så god, da jeg lige skulle have styr på det
med log-program, K3 og antenne m.m.
Så jeg lyttede på 10 og 15 meter - men besluttede med mig selv at gå
direkte i flæsket
på 20 meter båndet. Det lykkes mig at beholde 14.038 i hele perioden på
20 meter.
Og der var gang i den!
Australien, New Zealand, Falklands Øerne, Sydafrika, enkelte Argentinere
og Brasilianere
9M2 9M6, Madagaska, Afghanistan, samt en masse Caribian snallerværk - og
så videre!
DX'ers Happy Camper Holidays !!
Og en dansk hilsen fra Thailand! Ja bare et par stykker sårn' i farten,
for at nævne lidt af høsten!

Omkring midnat skiftede jeg til 40 meter. Her var der dog lige godt nok
kamp om frekvenserne!
Selv K3'eren havde fra tid til anden sine problemer med "de små
stationer" fra syd-øst europa!!
Men bortset fra det - aldrig har jeg kørt SÅ MANGE Brasilianere på 40
meter!!
Havde resten af Europa opført sig ordentlig, havde man faktisk kunne
kører en
Worked All States (USA) på 40 meter den nat!!
Enkelte Argentinere, samt en Nicaraguaner (som er svensker!) og andet
Caribisk godt-folk blev det også til.

På et tidspunkt gik jeg på 80 meter...
Det tror jeg ikke jeg nogen sinde gør igen i en SAC som single operator,
der er træt!
Det var en Zoologisk have der var sulten, og nu blev fodret?
Væk var den disciplin man havde mødt på 20 og 40 meter.
Kun ren europæisk anarki og ligegyldighed.
"/*Jeg har det største PA-trin. Jeg har den største antenne. Jeg stamper
bare oven i de andre.
Jeg vil køre ham før alle de andre uanset hvad!*/"
Det blev kun til 70 QSO'er på 2 timer - men det i sig selv var en
anstrengelse.

Det blev til lige knap 18 timer i et stræk, bortset fra turen til det
lille hus og kaffemaskinen,
samt det lokale pizzaria. Så var det biologiske batteri tomt!

The Results:
                 QSO's        Points        CTY's
80 M        70                142           21
40 M        345               832          42
20 M        452            1.113          55

Tot.          867             2.087        118

Total Score Claimed: 246.266

Håber jeg har givet mit bidrag til et seriøst forsøg på at OZ-land
kravler noget længere op ad stigen på
SAC-lande Cup'en!?

Kenneth
OZ1IKY

PS - er allerede ved at "frigøre" ressourcerne til SAC SSB !
Vi skal jo give noget modstand til Svenskerne og Finnerne i år ikke
sandt  folkens!