[OZ-CONTEST] CQ WPX CW Contest 2011.

Hans J Rasmusen oz7bq at yahoo.dk
Tue May 31 02:07:06 PDT 2011

Hej alle,

Her er så mine resultater, som sædvanlig med Low Power ( 100 W ) og simple trådantenner i lav højde.

Bånd   QSO   Points   WPX
40        192     587       134
20        322     466       190
15        116     154         69
10         95      101         46

ialt        725    1308      439    Claimed Score  574.212

langt hovedparten af QSOerne kørt som "Søg og Slå til" (S&P) med N1MM-logger.

Samlet ontime ca 30 timer. Der skulle også være tid til middagsgæster søndag og lidt søvn.

Forholdene var ganske specielle. Mest overraskende oplevelse, at kunne køre nogle nordsvenskere og finner på 10 M aurora lørdag omkring 13 UTC, for så ca 1 time senere at opleve båndet åbent til syd og øst europa. Under aurora perioden kunne jeg høre nordsvenskerne køre JA på 10 Meter.

Søndag aften i de sidste timer oplevede jeg fine eksempler på hvordan tusmørke-zonen påvirker udbredelsen på 40 M, mens solen stod op i Asien og den gik ned i Sydamerika. Kørte YB og PY/HK mfl indenfor en halv time. Hørte mange kinesere, men kunne desværre ikke råbe dem op.

Nu venter vi så på strømmen af UA og DL QSl kort.

73 og på genhør/-syn til DX mødet

Hans Jørgen OZ7BQ.