[OZ-CONTEST] 5Q2T CQWW SSB

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Tue Nov 1 12:58:10 PDT 2011

Hej alle

Jeg var også med i årets test. Jeg havde besluttet mest at køre low band, hvor jeg stadig mangler en masse DXCC'er.

Jeg har fået opsat en ¼ bølge vertikal til 40 M, dvs. at det var kun "pisken", der var kommet op. Fredag kom der 4 radialer i jorden, og boks til coax kabel blev lavet færdig fredag. Boksen blev dog først monteret lørdag, da det var blevet både mørkt og vådt fredag, før boksen var klar.

Tidligt op lørdag morgen og starte med min GAP antenne. Der blev fisket lidt båndlande på både 160, 80 og 40 M men det var ikke det helt store med den antenne. Jeg forsøgte også at få gang i en pile-up på både 10 og 15 M, men det lykkedes aldrig. Her er jeg ikke så stor en kanon som OZ1ADL m.fl.

Lørdagen blev så brugt til at lave min vertikal færdig og få forbundet min beverage antenne. Der blev i weekenden også jagtet en del nye båndlande mest på 10 og 15 M.

Vertikalen var bedst på 6,8 MHz, men da jeg fik målt efter, var den bred som en ladeport med et brugbart SWR helt oppe på 7,3 MHz. Den skulle prøves. Det haltede lidt ved greyzone lørdag aften, men det blev bedre efter spisetid. Jeg var virkelig imponeret over antennen virkning både lørdag aften, søndag morgen og søndag aften.

Det var i sær en oplevelse at blive kaldt af D4C, C5A, KC1XX, W3LPL, B7P, 7Z1SJ, VK7ZE og en håndfuld JA'ere  Derudover blev det til QSO med C37N, K3LR, VP5T, JT5DX, CN1C, WP2Z, FM5CD, P40A, FG4NN, PJ2T for at nævne nogle af de mere eksotiske DXCCer på 40 M.

Alt i alt 73 DXCC alene på 40 M, heraf var de 15 nye.

Stemmen holdte ikke til en hel weekend, men det var sjovt at være med.

Udstyret var (næsten) som sædvanligt Yaesu FT-1000MP MK-V, ETO 91b, Spiderbeam til 10 - 20 M, GAP Voyager til 80 og 160 M og ¼ vertikal til 40 M.

Tak for QSO med OZ5GX, OZ7AM, 5Q2J og OZ2PBS. Hørte de svage stationer fra Stjær, men dem opgav jeg at råbe op.

BAND   QSO  CQ DXC DUP  POINTS   AVG
--------------------------------------
  160    16   2  14   0      16  1.00
   80    31   6  26   0      36  1.16
   40   414  20  73   0     508  1.23
   20    46  11  39   0      66  1.43
   15    61  16  33   0     108  1.77
   10    33  16  23   0      72  2.18
TOTAL   601  71 208   0     806  1.34

Jeg var med i ca. 13 timer.

Jeg vil nu lave en vertikal til 80 M, som helst skulle være klar til CQWW CW.

Vy 73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen