[OZ-CONTEST] WAE, OZ7BQ SOSB 20 M CW.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Tue Aug 16 09:18:58 EDT 2016

Så endte jeg alligevel med at deltage i WAE testen i den forgangne weekend.Vi havde børnebørnene på besøg indtil lørdag eftermiddag, så jeg fik først tændt radioen ved
15 tiden UTC.Men da jeg i de første minutter startede med at lave ZM4T, så måtte jeg lige se, hvor godt min Mag-Loop antenne virkede på 20 M. Indenfor den næste halve time var også ZM1A i loggen. Så var det lidt svært ikke at fortsætte lidt endnu.Jeg gik efter at få så mange multipliers som muligt, men ville lade QTC's ligge denne gang
Det blev så også undervejs bla til 3W4XX, et par YB'ere, 9M2'ere, en masse japanere, men ingen kinesere.Hørte aldrig VK, men kørte flere fra SA, bla XQ1KZ.

Søndag formiddag spurgte P33W om jeg ville tage en QTC. Så var den pose også åbnet. Heldigvis kunne jeg få afsendernes hastighed sat ned, så jeg kunne følge med, med papir og blyant.
Omkring kl 22 UTC søndag, lå ZM1A og kaldte CQ, så jeg fik ham til at sende en QTC gruppe til mig. Da vi var færdige lå ZL3PAH et par KHz væk. Ham fik jeg så også.
Enten var forholdene generelt gode, eller også virker min Mag-Loop godt. Sammenlignet med sidste år, hvor jeg havde sat en VDA op, fik jeg i år et forholdsvis bedre resultat. Måske virkede både forhold og Mag-Loop godt.
Efter omkring 13 timers aktivitet blev resultatet, kun 20 M med 100 W.:
161 QSOer,  125 QTC'er, 120 Multiplierpoints og et samlet 34320 points.
Måtte efter testen åbne en gammel udgave af N1MM for at få lagt QTC ind manuelt. Fik aldrig N1MM+ til at virke til den opgave.
Nu må jeg se, at få en større drejekondensator til min Mag-Loop, så jeg også kan komme på 40 M.
73 og på genhør.Hans Jørgen.