[OZ-CONTEST] Fwd: WPX CW 5Q6EE(OZ2I) SOAB Classic LP

OZ2I Henning Andresen ha at oz2i.dk
Mon Jun 1 08:05:04 EDT 2020

Det var så den Contest - og det var en af de gode.
Der var både op- og nedture men heldigvis var slutningen god  :o)
Så vidt jeg kan se er der vist flere nye rekorder her i OZ for mange havde
gode scores !

Jeg var i Odense på HQ stationen og lånte antenner.
Medbragte min (nye) Elecraft K3s og min bærbare computer - som sædvanligt.

Denne gang var min plan at være aktiv på så mange forskellige tidspunkter
som muligt for at kunne prøve forholdene på alle tidspunkter.
Det lykkedes meget fint, som du kan se her:
https://oz2i.dk/sh5/2020-WPX-5Q6EE/graphs_qs_by_hour.htm
Sov to-tre timer af gangen og på den måde fordelte jeg tiden. var aktiv i
godt 33 timer i alt.

Mit kaldesignal gjorde det besværligt at køre S&P fordi mange ikke fangede
de 5 prikker, hi. Derfor kørte jeg mest RUN og selv om jeg var LP kunne jeg
faktisk holde frekvenserne i rimelig lang tid  ;o)
Jeg havde nogle gode RUNs på både 20m og 15m og toppede raten med 168
Q/time i flere 10-minutters perioder.
Den bedste en-times rate var på 108 Qs
På 20m var det lettest at få en god RUN, men det gav faktisk mange flere
point på de tre lave bånd. Derfor brugte jeg flittigt 40 meter hvor EU
stationer gav 2 point.

Der var gode forbindelser til USA om aftenen og der er jo mange multipliers
at hente samtidig med gode points. Der brugte jeg de sidste par timer
søndag aften.
Søndag aften, på 20m kom JA ind med beamen mod USA - og faktisk en del AS.
Lidt underligt.

Tak for QSO til OZ7A (æ knejte), OV3X, OU3A og OZ8SW.

Lidt sjovt med den "betalingsmur" som blokerede cqcontest serveren på et
tidspunkt - selvfølgelig på et meget spændende tidspunkt hvor jeg kæmpede
med både OV3X og OZ3SM og OZ0B  ;o)
Jeg er meget spændt på at se resultaterne når de kommer 😀

Ha en fortsat god sommer.
* Vy 73 de OZ2I  Henning *