[OZ-CONTEST] ARI

Villy Nielsen oz1aar at gmail.com
Mon May 3 07:00:32 EDT 2021

Dr all.
Jeg kom først igang kl. 15:45z pga. en lille udflugt til Ganløse som tog
noget længere tid af min radiotid, men det er ofte vilkårene nå familie og
venner også skal holdes ved lige.

Men så er det herlige jo, at man bare kan dumpe ind og være med i en
contest med den tid man nu kan få til rådighed.

Ja, ARI-testen er med fokus på ITALY og her er der jo minimum 10 points og
ofte også en multipler at få i loggen.

For mig blev det nu mest en gåen til og fra og langt hen af vejen kørte jeg
run.

Der blev da også tid til at deltage i EDR´s lille aktivitetstest søndag
formiddag, en god lang gåtur med XYL i vores nærliggende skov.

Forholdene var vel ej gode men ej heller helt umulige - jeg fik nogle få
QSO´s på hhv. 15m og 10m. Jeg oplevede ikke ret stort respons fra NA når
beamen var i den retning, derimod var der lidt flere hits fra SA. FE var
der ikke respons overhovedet i den tid jeg var på, Vil også takker for div.
QSO´s med danske stationer.

Iflg. N1MM var jeg i gang i 8:55 timer

Band     QSOs     Pts  DXC  Pro  Pt/Q
         3,5      85     300   25   16   3,5
           7     161     663   32   39   4,1
          14      82     369   22   24   4,5
          21        5       22     3     2   4,4
          28        3       30     0     3  10,0
       Total     336    1384   82   84   4,1
        Score : 229.744
         Rig : K3
 Antennas : 2 el. quad og multiband horizontal loop samt en ca. 12m høj
vertical afstemt i bunden med en autotuner, funker rimelig på 40m og delvis
80m

Vy 73
de OZ1AAR, Villy