[OZ-CONTEST] IOTA CW fra OZ8SW

oz8sw at mail.tele.dk oz8sw at mail.tele.dk
Wed Aug 3 03:30:34 EDT 2022

Hej

Mange interessante indlæg om deltagelse i IOTA contesten, så jeg prøver med et bidrag:

Som IOTA samler har jeg været med i årevis, i håbet om at kunne få et par nye IOTA til indrapportering til [ https://www.iota-world.org/ | https://www.iota-world.org/ ] hvor jeg lige nu har 757 forskellige øer.

Med årene er det blevet sværere og sværere med nye øer i contesten, og de seneste år er det ikke lykkes

Har der været nogle, for mig nye, øer med i testen, er de sjældne, og umulige at komme til under selve testen – de skal workes under deres forberedelse til selve testen.

Samme i år, hvor jeg workede K7K (NA-070) 28 juli og HS6MYW/P (AS-125) 29 juli. Ellers var der ikke noget nyt, for mig, så vidt jeg ved.

Så jeg gik bare i gang med at jagte multipliere om lørdagen. Målet var, som det plejer for mig, at få 100 multipliere den første dag, og det blev nået lørdag aften kl 23. Så kan jeg slappe af – jeg gik i seng, selvom 80 og 40 peakede med stationer. Jeg havde familie overnattende, og de skulle ha fred.

Op kl 7.00 og worke multiplier og kalde CQ og lave runs. En begivenhed i IOTA contesten for mange år siden har bidt sig fast i min hukommelse: der var fra starten af contesten e-lags udbredelse til England på 10 m (15 point pr qso, hvor ikke ø-boende giver 5 point) og jeg workede i et par timer stort set kun engelske 15 points stns.

I år skete det de sidste timer af contesten på 10 og 15 m, og det lunede på resultatet ! Skøn oplevelse igen, for 10 og 15 har jo været lukket de sidste par år.

Mit resultat blev som følger:

Contest : IOTA Contest

Callsign : OZ8SW

Mode : CW

Category : Single Operator (SO)

Overlay : ---

Band(s) : All bands (AB)

Class : High Power (HP)

Zone/State/... : EU029

Locator : JO65FR

Operating time : 14h47

BAND QSO DUP IOTA POINTS AVG

-----------------------------------

80 3 0 3 45 15.00

40 35 0 31 525 15.00

20 294 0 50 2550 8.67

15 111 0 29 925 8.33

10 123 0 26 1125 9.15

TOTAL 566 0 139 5170 9.13

TOTAL SCORE : 718 630

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators :

Soapbox :