[OZ-CONTEST] EurAsia Championship SOAB HP // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Tue Feb 8 06:37:04 EST 2022

Der var mange contester på  programmet denne weekend.
For de CW interesserede var der to ny ( første år 2021), denne
fra lørdag kl 06z til 18z og EUDX Champ. kl 18z til søndag 18 z.
Jeg besluttede at være begrænset med i begge contests.
Herunder lidt om Eurasia- contesten.
Det er en World Wide contest.  Exchange er den fulde QTH Locator med 6
tegn, ligesom i VHF og 10m contester. Da scorings-point giver 1 point for
hver kilometer (plus diverse bonus point) og Multipliers udgøres af de to
første tegn i Locator, vil den totale score være multiplum af Points og
Mult 0 et stort tal.  *Jeg har i hvert fald aldrig tidligere været med i en
contest, hvor jeg havde den glæde at se mit Score gå fra 0 til godt 12
millioner på 3 timer, hvor jeg næsten kun kørte 20 M båndet.*
Hvad ville det ikke være blevet til hvis jeg havde startet tidligere og
sluttet senere og havde gjort brug af 160, 80 og 40 m båndene ?  Den bedst
placerede i SOAB HP gruppen, RM9I lavede 840 QSOer og fik et score på ca.
350.000.000.

 Band     QSOs         Pts    Grd       Pt/Q
     7               5     10021        3   2004,2
    14          198   506628      15   2558,7
    21              7     12636        5   1805,1
 Total          210   529285      23   2520,4
Score: 12.173.555
1 Mult = 7,8 Q's

Næste contest var så EUDX-Champ.

Vy 73 de Stephan, OZ3SM