[TOEC] NRAU mötet och HF contesting

Jan Erik Holm sm2ekm@telia.com
Thu, 17 Oct 2002 16:50:37 +0200

Har ännu inte fått svar på min fråga angående vem som
representerade HF contesting för Sverige på NRAU
mötet, eller vem som hade fullmakt att agera.
Tror att både SM5KUX och SM7NDX finns på denna
reflektor och i så fall kan jag bara konstatera totalt
ointresse och ignorans från deras sida.
Som sagt, ställer mig dessa frågor.
1. Vad gjordes från SSA contestmanager för att SAC test
    frågor på NRAU mötet togs hand om på bästa sätt?
2. Varför har ingenting publicerats i QTC´s testspalt? I
    QTC nr 10 finns en redogörelse i VHF spalten från
    NRAU mötet, som sagt varför inte i testspalten när SAC
    frågor tydligen behandlades.
3. Varför uppdrogs det åt SRAL och OH2BU att ta fram
    nya regler för SAC? Hade inte ett sammarbete mellan
    de nordiska contest managers varit på sin plats istället?
4. Varför kommer det förfrågning från Finland om vi över
    huvud taget har någon contest manager i Sverige?
5. Är det möjligtvis så att SM5KUX och SM7NDX inte
    är intresserade längre?

Ser fram emot svar på dessa frågor / Janne SM2EKM