[TOEC] Motsägelsefulla regler i SAC

Torvald Lundberg torvald at eurab.se
Sat Sep 8 05:51:32 EDT 2007

Hej!

Om du använder papperslog så kan du markera dupsen med 0 poäng.
Annars så är Dupes inga problem för loggrättningsprogrammet.
Om du fick fel nr i första QSO't så blir det andra räknat om det är rätt.

Om man tar bort dupes från loggen försvårar det loggrättningen eftersom
logrättningsprogrammet försöker hitta det bortplockade QSO't.

Regen om dupes borde skrivas om!

73 de Torvald - SM2EZT