[TOEC] Contestkörande på VHF

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Tue Jul 13 01:24:58 PDT 2010

Hej Jonas!

Jo sannerligen är världen inte så knivskarpt uppdelat som man vid första
anblicken vill ha den till...

Super-check partials är ett otyg men precis som du säger används det
sannolikt av huvuddelen av HF-contesters.

Likaså signalrapporter med enbart en signalstyrka....

I helgens WRTC var man tvungen att koppla bort Super-check.

Däremot var man inte ombedd att titta extra noga på S-metern...

73 de LRR